Преди 3 месеца закупих продукт чрез "сключване на договор от разстояние", а именно покупка на техника от онлайн магазин. Продуктът пристигна по куриер, получих го лично, разпечатах кутията внимателно, разгледах продуктът, при което реших, че не отговаря на очакванията ми и взех решение да го върна. Опаковах го прилежно и се убедих в безупречният му търговски вид. Единствената забележка беше, че лепенката на кутията нямаше как да бъде залепена обратно, а същата беше причинила и незначителна повреда върху повърхността на кутията.
Върнах продукта в 14 дневен срок и уведомих търговецът за причината. Няколко седмици след това, търговецът се свърза с мен по телефона за да ме уведоми, че поради това, че продуктът е бил разопакован, няма как да ми бъде възстановена цялата сума и е необходимо да ми бъдат удържани 25%, което е в противоречие на чл.50 от ЗЗП и добрите търговски практики.
Аз отказах предожението и подадох жалба в КЗП, заедно с цялата налична документация. Жалбата беше успешно регистрирана на 11.06.2019, а в сайта на КЗП изрично е упоменато, че срокът за отговор е 30 дни.
Вече 49-ти ден все още нямам официален отговор от КЗП по моя случай, поради което се обадих по телефона, за да разбера какво се случва. Инспекторът, който е назначен по случаят ми обясни, че търговецът е в правото си ДА НЕ ВЪЗСТАНОВИ цялата сума, като се позовава на:
Чл.55 (4) ЗЗП: Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране. Потребителят не носи отговорност за намалената стойност на стоките, когато търговецът не го е уведомил за правото му на отказ по чл. 47, ал. 1, т. 8.
В следствие на гореизложеното въпросите ми са следните:
1. Как би следвало да се тългува "...различно от необходимото..."?
2. Това не е ли в противоречние с европейското законодателство?
3. Мога ли да обжалвам отказа на КЗП по моята жалба? Как и пред кой съд?